Overlast is erg vervelend voor u en voor ons. Wij werken aan prettige en veilige wijken. Als er problemen zijn, willen we die graag zo snel mogelijk oplossen. Op deze pagina vindt u informatie over wat u kunt doen als u overlast ondervindt en bij wie u met uw vraag terecht kunt.
Als het geluid of het gedrag van buren of andere omwonenden uw woonplezier belemmert, vragen wij u deze overlast aan ons te melden. Bijvoorbeeld als er sprake is van geluidsoverlast, overlast door huisdieren, stank, vervuiling, ruzies en geschreeuw, of drugs en/of alcoholgebruik.
Het is altijd goed om eerst zelf in gesprek te gaan met de overlastveroorzaker, want vaak veroorzaken mensen per ongeluk overlast. Als u er samen niet uitkomt, kunt u ons inschakelen. Bij ernstige overlast vragen we u ook rechtstreeks de politie in te schakelen.
U kunt overlast melden via onze Klantenservice: 045 - 522 32 55, via [email protected] of door onderstaand formulier in te vullen en aan ons te sturen. U kunt ook de (sociaal) wijkbeheerder aanspreken. Belangrijk is dat u de overlast melding zelf doet.
Meld overlast met behulp van het onderstaande formulier:
Neem bij ernstige geluidsoverlast, vandalisme, geweld of andere strafbare feiten direct contact op met de politie (0900 8844). Bij zeer ernstige gevallen belt u 112. Wij verzoeken u ook ons in te schakelen via onze Klantenservice: 045 - 522 32 55 of via [email protected].
Overlast in de openbare ruimte kunt u rechtstreeks melden bij de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan parkeerproblemen langs een openbare weg, illegaal gedumpt afval, losliggende stoeptegels, problemen met ondergrondse afvalcontainers of straatverlichting die niet werkt.
Maakt u gebruik van een smartphone? Download dan de app buitenbeter.nl. Via deze app kunt u heel gemakkelijk meldingen over de openbare ruimten doorgeven. Ook kunt u dan voor de optie kiezen om op de hoogte gehouden te worden van de afhandeling van uw melding.