Aantal woningen: 90
Het project Meezenbroek bestaat uit 196 woningen. Het plan wordt gefaseerd aangepakt.
De 90 woningen in de onderzoeksfase zijn:
Tijdens eerdere bijeenkomsten heeft Vincio Wonen ons voorkeursplan voor deze 90 woningen gedeeld, namelijk sloop en nieuwbouw. Dit scenario is zorgvuldig gekozen op basis van diverse onderzoeken en documenten. Sommige bewoners hebben om inzage in deze onderzoeken gevraagd. Wij voldoen graag aan dit verzoek en delen de documenten met u.
De documenten bieden belangrijke inzichten, maar zijn vaak technisch en kunnen vragen oproepen. Heeft u vragen over deze onderzoeken stuur deze dan met vermelding van uw naam, straat en huisnummer naar: [email protected].
Vanwege de privacywetgeving (AVG) zijn persoonlijke gegevens, zoals namen, huisnummers en handtekeningen, uit de documenten verwijderd.
Hieronder vindt u een overzicht van alle documenten in deze map. In de rechterkolom staat een korte toelichting over de inhoud van elk document.
Hier kunt u de documenten downloaden.
Woont u in Meezenbroek en is er iets kapot in uw woning of er is een storing?
Dan hoeft u natuurlijk niet te wachten. Wij lossen dit voor u op.
U kunt uw reparatieverzoek online melden:
Of u kunt ons bellen via ons reparatie servicenummer: 045 522 32 88
We weten op dit moment nog niet wanneer we starten met de seniorenwoningen (Prof. Kamerlingh Onnestraat 14 t/m 22, Prof. vd Waalstraat 1 en 2, Zernikestraat 1 en Lorentzstraat 1 t/m 15). Deze bewoners hebben al deelgenomen aan een eerste bijeenkomst. We zullen hen apart informeren.
Ja. De werkzaamheden worden verricht in bewoonde staat. Daar waar dit niet mogelijk is, zullen we samen met u naar een passende oplossing zoeken. Ook kunt u gebruik maken van een rustwoning op het moment dat u daar behoefte aan heeft.
In maart 2023 zijn we gestart met de bewonersbijeenkomsten voor fase 1. De bewoners van fase 2 worden persoonlijk uitgenodigd in 2024 voor hun bewonersbijeenkomst.
Van een van de leegstaande woningen maken we een modelwoning. Hier gaan we de verduurzamingsmaatregelen al aanbrengen. Hier kunt u dan zien en ervaren welke maatregelen er genomen worden in de woningen.
In de woning op de Professor Lorentzstraat 35 is het informatiepunt; dit is ook de uitvoerderswoning. Elke woensdag tussen 14.00 en 16.00 uur kunt u hier binnenlopen met vragen.
Het sociaal statuut is een algemeen reglement bij sloop en renovatie. Het is afgestemd met de gemeente en met de huurdersbelangenorganisatie. Dit reglement legt een basis. We komen voor de renovatie bij u thuis op gesprek, dat noemen we de warme opname. In dit gesprek bespreken we bijvoorbeeld de Zelf Aangebrachte Voorzieningen (ZAV’s).
Bijlage: Sociaal statuut (PDF)
Het weer maar ook uw eigen stookgedrag heeft invloed op de energierekening. Goed nadenken over uw energieverbruik kan helpen. Denk aan korter douchen, tochtstrippen plaatsen of de verwarming een graadje lager zetten of uitzetten in kamers die je niet gebruikt.
Kijk ook op de website van Milieu Centraal.
Om te zorgen dat huishoudens niet in de problemen komen heeft de Rijksoverheid een paar maatregelen genomen. De verlaging van de BTW en energiebelasting. En de instelling van een prijsplafond per 1 november. Voor de meest actuele informatie, kijk op deze website Vraag en antwoord.
Vincio Wonen biedt aan alle bewoners de installatie van de zonnepanelen aan. U kunt als bewoner zelf kiezen of u dit wilt of niet. Dat is een keuze dus. Als u kiest voor zonnepanelen dan betaalt u hiervoor servicekosten. De opbrengsten van de zonnepanelen zijn uiteraard voor u. Verdere informatie volgt nog.
Het is mogelijk om tijdelijke voorzieningen aan te vragen. In een gesprek bij u thuis bespreken we of dit nodig is.
De aannemer verwijdert alle rolluiken, dat hoeft u niet zelf te doen. In het renovatievoorstel staat beschreven welke vergoeding u krijgt voor elk rolluik dat niet wordt teruggeplaatst.
Van een van de leegstaande woningen maken we een modelwoning. Hier gaan we de verduurzamingsmaatregelen al aanbrengen. Hier kunt u dan zien en ervaren welke maatregelen er genomen worden in de woningen.
Op het bouwterrein is in het verleden een waterbuffer aangelegd. Deze zorgde ervoor, dat de parkeergarage van Grevengoed niet volliep bij hevige regenval. Door de aanleg van de bouwweg en de fundering van Beemdenborg is deze waterbuffer verdwenen. Er komt een nieuwe waterbuffer zodat ook in de toekomst overtollig regenwater kan worden afgevoerd.
Het inrichten van het bouwterrein start in juli en begin september starten we met de bouwwerkzaamheden. Het vrachtverkeer rijdt via de Aldenhofstraat (inrit) naar de Pastoor Schleidenstraat (uitrit). Grote vrachttransporten zullen onder begeleiding manoeuvreren om de veiligheid te borgen. De werkzaamheden vinden plaats tussen 7.00 en 17.00 uur.
Tijdens het gesprek bij u thuis kunt u dit aangeven. Samen met de bouwpartner gaan we dit met u bespreken hoe dit op te lossen.
Nee, tijdens de werkzaamheden is wel plek nodig om te kunnen werken. We vragen aan u om ruimte te maken op bepaalde plekken op een bepaalde tijd door middel van het aan de kant schuiven van spullen en meubels.
U krijgt ruim van tevoren te horen wanneer we bij uw woning komen. In een van de persoonlijke gesprekken bij u thuis krijgt u van de bouwpartner een uitvoeringsplanning. Hierin ziet u welke werkzaamheden op welke dag zullen plaatsvinden. Ook staat hierin wat wij van u verwachten (zoals bijvoorbeeld het vrijmaken van ruimte rond een raamkozijn).
We hebben 2 manieren om een dak te isoleren:
Om de werkzaamheden goed en veilig te kunnen uitvoeren zullen aanbouwen en andere zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV’s) verwijderd moeten te worden. Soms volstaat een aanpassing, dat hangt af van de situatie en constructie. In de persoonlijke gesprekken zullen we dit met u bespreken.
Wij gaan door met het verduurzamen van onze woningen. De meeste energie wordt bespaart als een huis goed is geïsoleerd. We kunnen helaas niet alles meteen aanpakken. U hoort van ons als we uw huis gaan verduurzamen en vertellen u dan over de plannen.
Ziet u uw kosten stijgen en heeft u moeite om alles te kunnen betalen? Vincio Wonen kan u helpen met een adviesgesprek over de voorzieningenwijzer. Samen kijken we naar uw kosten en ook waar u recht op heeft. Wij kunnen u helpen alles in kaart te brengen. Bel voor een afspraak naar Vincio Wonen 045 522 32 55.
Daarnaast doen de gemeenten en rijksoverheid nog meer, gaan wij door met het verduurzamen van onze woningen en u kunt ook zelf aan de slag.
Als u zelf iets wil veranderen aan uw woning, moet u vooraf schriftelijk een zogenaamde ZAV-overeenkomst (Zelf Aangebrachte Voorziening-overeenkomst) aanvragen. In een ZAV-overeenkomst gaat u akkoord met de eisen die wij en de overheid aan de aanpassingen stellen.
Voor de aanvraag van deze overeenkomst is het nodig dat u ons zoveel mogelijk informatie verstrekt over de aanpassing, de materialen die u gebruikt en de kleurstelling. Ook ontvangen we graag een bouwtekening van uw plannen, zodat we een goed beeld kunnen vormen van de aanpassing en het afwerkingsniveau.
Uiteraard denken wij graag met u mee als u plannen heeft. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klantenservice: 045 - 522 32 55 of [email protected].
Ouderen en mensen met een beperking hebben vaak een voorziening uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) nodig om zelfstandig thuis te kunnen wonen. Denk aan een traplift, een beugel bij het toilet of bij de douche. Deze voorzieningen regelt u rechtstreeks met de afdeling Wmo van de gemeente. Wij proberen altijd te helpen met het aanbrengen van woningaanpassingen als u in het bezit bent van een Wmo-beschikking en de voorziening kunt plaatsen.
Heeft u vragen over woningaanpassingen in het kader van uw gezondheid, neem dan gerust contact met onze Klantenservice: 045 - 522 32 55 of [email protected]. Of loop binnen in ons kantoor.
Is er iets kapot in uw woning? Of is er een storing? Hier ziet u waar u uw storing kunt melden.
Storing aan de CV-ketel
Dan belt u met Hajnadi Installatietechniek via 045– 545 12 00.
Storing aan de liftinstallatie
Dan belt u met A.S. Lifttechniek via 046 – 485 30 05.
Riool verstopt
Dan belt u met Van der Velden Rioleringsbeheer via 045 – 571 17 00.
Glasschade
Een kapotte ruit meldt u bij het glasschade alarmnummer via 0800 – 022 61 00.
Bel dan met onze Technische Dienst via 045 – 522 32 88.
Maandag t/m donderdag van 09:00 tot 16:00 uur
Vrijdag van 09:00 tot 12:00 uur
Voor dringende klachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag, kunt u ook buiten openingstijden bellen. U krijgt dan een antwoordapparaat aan de lijn, waar u uw boodschap of klacht kunt inspreken. Meld dan in alle gevallen duidelijk de klacht, uw naam, adres, woonplaats en vooral uw telefoonnummer! Wij bellen u zo snel mogelijk terug.
Gaat u trouwen of samenwonen en uw partner komt bij u in huis wonen? Dan wordt uw partner medebewoner; daarvoor heeft u toestemming nodig van Vincio Wonen.
Lees verder ›
Wij raden u aan om elke verandering in de samenstelling van uw huishouden op tijd te melden. Veranderingen kunnen namelijk gevolgen hebben voor uw rechten en plichten als huurder. Ze kunnen ook financiële gevolgen hebben en bijvoorbeeld uw recht op huurtoeslag beïnvloeden.
Lees verder ›
Als u gaat scheiden of uw relatie beëindigt, bepaalt u zelf wie in de woning kan blijven wonen. Wanneer u er niet zelf uitkomt, kan de rechter een beslissing nemen. Zodra duidelijk is wie er in de woning achterblijft, moet u dit zo snel mogelijk schriftelijk aan ons doorgeven. Hij of zij wordt dan hoofdhuurder van de woning.
Lees verder ›
Als iemand komt te overlijden, moet er veel geregeld worden. Heeft u vragen over hoe het nu verder moet met de huurwoning? Als de overledene de hoofdhuurder was van de woning, zijn er voor de nabestaanden twee mogelijkheden: een medehuurder wordt hoofdhuurder of er is geen medehuurder en u wilt de huur opzeggen.
Neem gerust contact met ons op via onze Klantenservice 045 - 522 32 55 of [email protected]. Wij helpen u graag verder.
De huur kan alleen schriftelijk worden opgezegd via het formulier voor huuropzegging. U moet het formulier ingevuld naar ons sturen. Als er naast een huurder ook een medehuurder is, moeten beiden de opzegging ondertekenen (als beiden weggaan).
U mag de huur elke dag van de maand opzeggen. U hoeft dus niet meer te wachten tot de eerste dag van de maand. Dit is makkelijker voor u en de periode dat u dubbele huur moet betalen kan hiermee worden verkort. De laatste dag van de huurovereenkomst moet wel een werkdag zijn en mag niet in het weekend vallen of op een feestdag. Als dit wel het geval is verschuift de opzegdatum automatisch naar de eerste werkdag na het weekend of de feestdag.
De opzegtermijn gaat in op de datum waarop wij de huuropzegging ontvangen. De opzegtermijn is minstens 1 maand. U huurt de woning dus altijd nog 1 maand vanaf het moment dat u de opzegging bij ons meldt.
Lees hier verder over alles wat er bij het opzeggen van de huur komt kijken.
Laat ons zo snel mogelijk weten als er financiële problemen zijn. We weten uit ervaring dat het moeilijk is om dit probleem te delen en dat mensen zich er vaak voor schamen. Maar hoe langer u wacht, hoe groter het risico wordt dat de schulden oplopen. Bijvoorbeeld door incassokosten of kosten voor een deurwaarder. In het ergste geval kunt u zelfs uit uw woning gezet worden. Dit kunt u voorkomen door tijdig over uw problemen te praten. Dat kan telefonisch via 045 – 522 32 55. Of u komt langs in ons kantoor. Wij helpen u graag en zoeken samen met u naar een gepaste betalingsregeling.
Huurtoeslag is een bijdrage van de overheid voor in de huurkosten voor huishoudens met een kleine beurs. Hoe hoog de toeslag is, hangt af van de huurprijs, uw inkomen, uw leeftijd en hoe u woont. Is uw vermogen te hoog? Dan krijgt u geen huurtoeslag.
De belastingdienst bepaalt of u recht heeft op huurtoeslag en hoe hoog dat recht is. Hier vindt u alvast meer informatie. Op www.toeslagen.nl kunt u uw huurtoeslag aanvragen of wijzigen.
Vincio Wonen moet net zoals alle andere woningcorporaties in ons land bij het verhuren van sociale huurwoningen ‘passend toewijzen’. Dat staat sinds 2016 in de herziene Woningwet. ‘Passend toewijzen’ houdt in dat mensen geen woning mogen huren die te duur voor hen is.
Dat betekent dat alleen huishoudens tot een bepaalde inkomensgrens (€ 42.436,- in 2019) in aanmerking komen voor sociale woningen.
Als uw inkomen hoger is dan de sociale huurgrens, dan komt u in aanmerking voor de vrije huursector. Dat zijn woningen met een huur boven € 720,42 per maand (prijspeil 2019).
U kunt uw klacht melden via onze Klantenservice: 045 - 522 32 55 of [email protected]. Hopelijk lukt het ons om uw klacht met de betreffende medewerker of zijn/haar leidinggevende direct op te lossen.
Als het niet lukt om de klacht informeel op te lossen, kunt u een formele klacht indienen. Hiervoor vult u het klachtenformulier in dat u op deze pagina kunt downloaden. Na ontvangst neemt de directeur-bestuurder uw klacht in behandeling. Binnen 4 weken heeft u een schriftelijk antwoord. Meestal is het probleem hiermee verholpen.
Bent u het niet eens met de geboden oplossing, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Deze commissie beoordeelt ingediende klachten en brengt onafhankelijk advies uit aan de directeur-bestuurder van Vincio Wonen.
Lees hier verder over het indienen van een klacht bij de klachtencommissie.
U kunt overlast melden via onze Klantenservice: 045 - 522 32 55, [email protected] of door onderstaand formulier in te vullen en aan ons te sturen. U kunt ook de wijkbeheerder van uw wijk aanspreken: wie dit is in uw wijk, ziet u op de pagina onze wijken. Belangrijk is dat u de overlast melding zelf doet. In enkele gevallen kunnen wij u verzoeken de overlast alleen schriftelijk aan ons te melden.
Neem bij ernstige geluidsoverlast, vandalisme, geweld of andere strafbare feiten zelf direct contact op met de politie (0900 8844). Bij zeer ernstige gevallen belt u 112. Wij verzoeken u vervolgens ook ons in te schakelen via onze Klantenservice: 045 - 522 32 55, via [email protected].
Voor een melding van overlast in de openbare ruimte kunt u rechtstreeks contact opnemen met de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan parkeerproblemen langs een openbare weg, illegaal gedumpt afval, losliggende stoeptegels, problemen met ondergrondse afvalcontainers of straatverlichting die niet werkt.
Neem contact op met uw energiebedrijf.?Meer informatie hierover vind je bij ACM|Consuwijzer
Door de hoge energieprijzen kunt u financieel in de knel komen. Heeft u een laag inkomen, vraag dan bij uw gemeente een energietoeslag aan. Op de site van uw gemeente leest u de voorwaarden. U kunt daar ook de energietoeslag direct aanvragen.
In de nieuwsbrieven geven we steeds een update over de woningen die aan de beurt zijn. Kijk naar de laatste nieuwsbrief voor de laatste stand van zaken.
ISTA Nederland rekent voor Vincio Wonen de voorschotten en verwarmingskosten af voor huurders in complexen, appartementen of flats van Vincio Wonen. Dit betekent dat u als huurder het voorschot direct aan ISTA betaald. Voor wijzigingen in het voorschot tot 10% neemt u contact op met ISTA. Wijzigingen boven die 10 % stemt u af met Vincio Wonen.
Vincio Wonen is met haar energieleverancier een vaste prijsafspraak overeengekomen die tot en met 31 december 2023 loopt. Huurders hoeven dus nog geen schrik te hebben voor de stijgende energieprijzen.
U dient de woning op dezelfde manier op te leveren zoals u deze heeft gekregen. Dat betekent dat ZAV's verwijderd moeten worden. Wilt u de ZAV laten zitten? Dat kan wanneer een volgende huurder de ZAV van u wil overnemen. Let op: Vincio Wonen beoordeelt of de ZAV in goede staat is en voldoet aan de regels.
Moduleren is een ander woord voor aanpassen. Dat is precies wat de hr-ketel doet; zich aanpassen aan de warmtevraag. Een modulerende ketel blijft constant in bedrijf, maar wel op een laag vermogen. Het moduleren blijft constant in bedrijf, maar wel op een laag vermogen. Het moduleren zorgt ervoor dat uw cv-ketel nooit harder werkt dan nodig. Grote temperatuurschommelingen worden voorkomen. Het resultaat is een prettig, constant klimaat in huis. Deze slimme manier van verwarmen is energiezuiniger én voordeliger!
We gaan ervan uit dat u tijdens de werkzaamheden in uw woning kunt blijven wonen. Daar waar dit niet mogelijk is, zoeken we naar een passende oplossing. Voor een aantal bewoners komt er de mogelijkheid om gebruik te maken van een rust- of logeerwoning.
Dat kan. Zoek de uitgevoerde klus op in de zoekbalk en vraag toestemming aan. Op de pagina waar u uw adresgegevens invult kunt u bij ‘Opmerkingen’ typen dat u de klus al heeft uitgevoerd.
Ja, dit hoort bij een modulerende ketel. De temperatuur wordt namelijk steeds een beetje bijgestuurd. De ketel hoeft niet op volle toeren te draaien om uw huis te verwarmen. Daardoor zijn de radiatoren bijna nooit gloeiendheet.
U moet de ZAV verwijderen en eventuele schade aan de woning herstellen.
Woningen die leeg komen te staan worden tijdelijk verhuurd. Ad Hoc is dan de partij die dan zorgt voor een tijdelijke bewoning.
Waarschijnlijk zet u de thermostaat flink lager wanneer u van huis bent. Zo werkte het met de oude ketels. De nieuwe generatie ketels werken het beste en het zuinigst bij zo min mogelijke temperatuurschommelingen. Zet uw thermostaat bijvoorbeeld op 18 graden als u weg gaat en op 20 graden als u thuis bent. Als u terugkomt, is het huis zo weer warm. Dit geldt ook voor ’s nachts. Bent u voor langere tijd van huis, dan is het wel verstandig de thermostaat laag te zetten. U moet dan wel rekening houden met een wat langere opwarmtijd als u weer thuis komt en de thermostaat hoger zet.
Stuur een email naar [email protected] / contactformulier
Als een illegale aanpassing wordt gezien, bijvoorbeeld bij een huisbezoek of door wijkbeheer, dan vraagt Vincio Wonen u de ZAV te verwijderen.
Sommige klussen moeten worden uitgevoerd door een erkend installateur. Als u de regels voor de klus opzoekt in de zoekbalk en er staat dat de klus moet worden uitgevoerd door een erkend installateur dan mag daar niet van afgeweken worden. U mag de klus alleen zelf uitvoeren als u kunt aangeven dat u zelf een erkend installateur bent.
Wanneer u de klus niet gaat uitvoeren kunt u ons dit laten weten via het contactformulier. Wij zorgen dat uw aanvraag geannuleerd wordt en sturen u een bevestiging.
Heeft u vragen of klachten over dit project? neem dan contact op met: